162
162
 ledige stillinger på Magisterjob
310
310
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 27-12-2018

Pharmacovigilance systemekspert til Sektion for Lægemiddelovervågning DK

Vil du være en del af en ambitiøs og moderne arbejdsplads? Vil du indgå i det nationale og europæiske samarbejde? Brænder du for data, effektive processer og IT? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens Sektion for National Lægemiddelovervågning (PVDK). 

 

Om os 

Du bliver medarbejder i en organisation, som har visionen om via innovation og løbende forbedringer at blive en af Europas førende lægemiddelstyrelser. Der er udarbejdet en perspektivrig og ambitiøs strategi, der skal bringe Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse. 

 

Enheden for Lægemiddelovervågning & Medicinsk Udstyr overvåger og forbedrer sikkerheden ved brugen af markedsførte lægemidler og medicinsk udstyr. Enheden består af tre sektioner, hvoraf den ene, PVDK, er ansvarlig for den nationale lægemiddelovervågning. Sektionen PVDK består af tre teams: Lægemiddelbivirkninger, DK Signaler & Risikominimering samt Udvikling, Projekter & Systemer (UPS), og det er netop sidstnævnte team du vil blive ansat i. 

 

Om teamet Udvikling, Projekter & Systemer  

Teamet varetager en lang række tværgående opgaver med fokus på systemer og forretningssupport. I dette team har vi organiseret enhedens projektledere, der varetager projekter i sektionen, på tværs af enheden, på tværs af hele Lægemiddelstyrelsen og i EU. 

 

Yderligere varetager teamet en lang række tekniske driftsopgaver og er ansvarlige for løbende udvikling og forbedring af de systemer og processer, der indgår i bivirkningssystemkomplekset. Bivirkningssystemkomplekset er afgørende for sektionens opgavevaretagelse og består af en række systemer, bl.a. indberetningsblanketter og -webservice, bivirkningsdatabase, sagsbehandlingssystem, dataudveksling og rapporteringsløsninger til dataanalyse og dataudtræk. 

 

Dit arbejde 

Du vil indgå i et velfungerende og erfarent team, hvor du i samarbejde med dine kollegaer løbende skal bidrage til videreudvikling af sektionens processer og sikre effektiv IT-understøttelse og IT-løsninger. Du vil blive forretningsansvarlig for systemkomplekset i hverdagen og rapporterer via sektionsledelsen til den tværgående styregruppe for systemkomplekset. 

 

Du er ansvarlig for funktionalitet, datamodel og integrationer, og sammenhæng med Lægemiddelstyrelsens lovhjemmel, forretning og arbejde inden for lægemiddelovervågning. Derudover skal du koordinere og hjælpe forretningen med at prioritere ændringer til systemet og med at få beskrevet, testet og implementeret forbedringer. 

 

Andre eksempler på arbejdsområder, som du vil arbejde med, er:

 

  • Drift, vedligehold og fejlrettelser på eksisterende systemkompleks 

  • Datakvalitet og integritet på tværs af systemer 

  • Dataudveksling med EU systemer, herunder lokal drift af EudraVigilance og deltagelse i europæiske arbejdsgrupper 

  • Samspil og kommunikation med danske og europæiske aktører; it-leverandører, myndigheder og sundhedspersoner om udveksling af data 

  • Procesunderstøttelse, herunder automatisering af rutiner, samt data- og procesforbedringstiltag inden for kvalitet i bivirkningsindberetninger og sagsbehandling 

  • Samarbejde med Lægemiddelstyrelsens sektion for forretnings-IT som er ansvarlige for at drive styrelsens IT portefølje og overordnede IT strategi gennem Lægemiddelstyrelsens IT komite. 

 

 

Du skal derfor både forstå og have interesse for de faglige problemstillinger internt og eksternt og medvirke til at finde den bedste løsning for alle parter. Du har erfaring med projektledelse, og dine opgaver som teknisk ansvarlig vil bestå af blandede strategiske og driftsmæssige opgaver, som skal styres og kommunikeres effektivt. 

 

Uddannelse og professionelle kvalifikationer 

Du har en akademisk uddannelse og gerne sundhedsfaglig erfaring. Kendskab til offentlig forvaltning er en fordel, men ikke et krav. 

 

Derudover er det vigtigt, at du: 

 

  • Har erfaring inden for lægemiddelovervågning (pharmacovigilance) 

  • Tænker naturligt i organisation, processer, systemer og data 

  • Har en forretningsmæssig indgangsvinkel til IT med udgangspunkt i forretningsprocesserne og har fokus på forretningsmæssige resultater 

  • Har erfaring med projektledelse 

  • Har kendskab til den nye persondataforordning (GDPR) og de krav GDPR stiller til en organisation i forhold til håndtering af persondata på både proces- og systemniveau 

 

 

Vi lægger vægt på, at du har gode kommunikationsevner og kan formidle svære problemstillinger og løsninger til kollegaer, ledelse og samarbejdspartnere samt, at du kommunikerer ubesværet både på dansk og engelsk 

 

Personlige kvalifikationer 

Vi forventer, at du har en positiv indstilling, er robust og trives i en afvekslende hverdag, hvor faglig sparring med dine kolleger samt prioritering af opgaver er en naturlig del. Du arbejder selvstændigt, struktureret og med stort engagement. Du har gode samarbejdsevner, arbejder målrettet, bevarer overblikket og tager medansvar for, at vi i fællesskab får løst opgaverne. 

 

Lægemiddelstyrelsen tilbyder 

Du bliver en del af et dynamisk fagligt miljø, blandt dygtige og ihærdige kolleger, og du får mulighed for efter- og videreuddannelse inden for relevante områder. Vores arbejdsklima er uformelt og fyldt af engagement, humor og gensidig respekt. 

 

Du vil få udfordrende og afvekslende opgaver med mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver. 

 

Om ansættelsen 

Du vil blive ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. 

 

Du vil blive ansat som specialkonsulent alt afhængig af kvalifikationer. 

 

Der er tale om en fuldtidsstilling. Tiltrædelse snarest muligt. 

 

Vil du vide mere? 

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte sektionsleder Tanja Lund Erichsen på telefon 25 26 52 91 (uge 51 og uge 2). 

 

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.    

 

Er du interesseret? 

Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 4.

 

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Kontakt

Lægemiddelstyrelsen

Axel Heides Gade 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
27-12-2018
Udløber:
13-01-2019
Kviknummer:
LJA-69142025
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
IT og web
Beliggenhed
Lignende job
Biblioteket Frederiksberg
Frederiksberg, Storkøbenhavn
Frist:
01-06-2019
Slots- og Kulturstyrelsen
København, Storkøbenhavn
Frist:
31-05-2019