45
45
 ledige stillinger på Magisterjob
104
104
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
BL - Danmarks Almene Boliger

BL - Danmarks Almene Boliger

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 07-07-2020

Konsulenter til BL - Kurser og Rådgivning

BL Danmarks Almene Boliger søger to konsulenter til undervisning og rådgivning målrettet ansatte og valgte i de almene boligorganisationer.

Den almene boligsektor er en af de væsentligste bidragsydere til velfærdssamfundet i Danmark. De almene boligorganisationer er nonprofit organisationer, hvor frivillige og professionelle med meget forskellige fagligheder og kompetencer samarbejder om at løse opgaven med at sikre gode og velfungerende boliger og boligområder. De ledige stillinger henvender sig til dig, der motiveres af det meningsfyldte arbejde med at støtte de almene boligorganisationer med at opfylde deres formål.

Opgaverne

BL Kurser og Rådgivning tilbyder kompetenceudvikling og formidling af viden til ansatte og valgte i de almene boligorganisationer. Det sker gennem kursusaktiviteter, webinarer, konferencer og netværk samt gennem konkret rådgivning, facilitering og processtøtte til de almene boligorganisationer og beboerdemokratiet.

Der er en bred vifte af opgaver knyttet til de to stillinger. Den endelige fordeling af opgaver vil ske ud fra en vurdering af de konkrete kompetencer hos ansøgerne.

Ens for de to stillinger:

  • Undervisning og rådgivning i de grundlæggende beboerdemokratiske regler
  • Kursusledelse, dvs. planlægning og afvikling af webinarer, kurser og uddannelser
  • Facilitering af netværks- og ERFA-møder, hvor deltagerne deler viden og erfaringer


Særligt for den ene stilling, hvor der er fokus på den branchefaglige viden:

  • Undervisning og rådgivning i de grundlæggende regler og praksis indenfor drift af almene boliger fx råderet, ind- og fraflytningssyn, budget og regnskab, effektiv drift
  • Rådgivning med fokus på praksis om det organisatoriske arbejde (vedtægter, mødeafvikling, dirigentens rolle og lign.)

Særligt for den anden stilling, hvor der er fokus på ledelse, samarbejde og strategiudvikling:

  • Undervisning, rådgivning og konsulentbistand til organisationsbestyrelserne om deres ledelsesopgave, strategiudvikling, hjælp til at fusionere, valg af administrator mv.
  • Konsulentbistand vedr. samarbejdet internt i bestyrelsen, mellem bestyrelsen og administrationen og generelt i beboerdemokratiet.

Der må forventes arbejde uden for almindelig arbejdstid, dvs. aften og weekender. Du vil dog have stor indflydelse på den konkrete planlægning af din tid.

Hvem er du?

Du motiveres af udadvendte opgaver og kan samarbejde med mennesker fra forskellige miljøer og med forskellig viden og kompetencer. Du trives med at arbejde i og med organisationer og demokratiske processer. Vi stiller ingen specifikke krav til din uddannelse, men du vil formentlig betragte dig selv som samfundsengageret generalist, der det ene øjeblik kan bevare overblikket i en situation eller sag og det næste kan slå ned på den vigtige detalje i en tekst eller en bemærkning.

Du kan præsentere et CV med alle eller flere af følgende praktiske erfaringer og konkrete kompetencer:

  • Undervise voksne med afsæt i regler og fokus på praksis herunder producere relevant undervisningsmateriale på forskellige medier, udforme opgaver og øvelser
  • Facilitere forløb og bistå bestyrelser i deres arbejde med at udvikle strategi og styrke organisationen
  • Udvikle og betjene bestyrelser i en politisk drevet organisation
  • Styre møder og styrke demokratiske processer
  • Kunne indgå i tværfaglige samarbejder
  • Kende til råderet, ind- og fraflytning samt budgetlægning i de almene boligorganisationer i praksis
  • Holde styr på planlægning og økonomi på flere sideløbende sager


   

Hvem er vi?

BL Kurser og rådgivning består af et team på pt. 10 dedikerede konsulenter og en sagskoordinator med stor og specialiseret viden om almene boligers vilkår og forhold.

Vi tilbyder:

  • Arbejdsopgaver, som du selv har stor indflydelse på
  • Oplæring og indføring i opgaverne efter behov
  • En organisation med et højt niveau af videndeling, åbenhed og plads til nye idéer
  • Kolleger på tværs af afdelinger i BL med stor viden, som de meget gerne deler
  • En spændende arbejdsplads med alsidige og udviklende opgaver
  • Samarbejde med mange boligorganisationer og samarbejdspartnere



Ansøgning

Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så send straks en ansøgning samt CV mærket KR-konsulent til hr@bl.dk. Ansøgningsfrist er onsdag den 5. august senest kl. 12.

Første runde samtaler forventes afholdt den 12. og 13. august og anden runde samtaler den 21. august. Vi sigter imod at få stillingen besat fra den 1. oktober 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe eller skrive til afdelingschef Dorte Hjerrild på dhj@bl.dk eller telefon 2888 1872.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingerne, uanset køn, alder, etnicitet, politisk og religiøs overbevisning.

BL behandler personoplysninger i forbindelse med rekruttering. Du kan læse mere om vores behandling af personoplysninger her https://bl.dk/om-bl/behandling-af-personop-lysninger-i-rekrutteringsprocessen/

Om BL  Danmarks Almene Boliger

BL er interesse- og brancheorganisation for de almene boligorganisationer i Danmark. I alt er vi ca. 500 boligorganisationer, der tilsammen råder over en halv million hjem. Vores hjem er overkommelige i pris og rummer gamle og unge, familier og handicappede. De, der har det svært, og de, der har det nemmere. Et-, to- og tre-sprogede. Vores hjem er kort sagt bæredygtige både økonomi

Kontakt

BL - Danmarks Almene Boliger

Studiestræde 50
1554
København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
07-07-2020
Udløber:
05-08-2020
Kviknummer:
LJA-80611817
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Lignende job
Lyngby-Taarbæk Kommune
Lyngby-Taarbæk, Storkøbenhavn
Frist:
09-08-2020