109
109
 ledige stillinger på Magisterjob
218
218
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 01-11-2019

Erfaren og effektiv politisk koordinator med sans for detaljen søges til sekretariatet i Byens Anvendelse

Motiveres du af at skrive, skabe struktur og sikre, at vi som organisation lykkes med at levere politisk betjening til rette kvalitet og rette tid? Vil du gerne arbejde i krydsfeltet mellem faglighed og politik?

 

Så er du måske den politiske koordinator, vi søger til politisk team i serviceområdet Byens Anvendelse i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune.

 

Du bliver ansat som politisk koordinator i sekretariatet, som er en tværgående stabsfunktion i Byens Anvendelse. Sammen med tre dygtige kollegaer i teamet skal du:

 

  • sætte retning og være primær skribent på policy-produkter, herunder politiske indstillinger, notater mv.

  • bidrage til den fortsatte udvikling og implementering af værdiskabende strukturer og processer for sekretariatets politiske betjening

  • sikre overholdelse og koordination af deadlines og frister i den politiske betjening

  • kvalitetssikre den politiske betjening sprogligt, fagligt, juridisk og politisk på tværs af serviceområdet

  • trives ved en typisk travl og ofte uforudsigelig hverdag

 

Viljen og ambitionerne i forhold til den politiske betjening er høje i Byens Anvendelse, og du skal derfor kunne se dig selv i en stilling, hvor der løbende sker tilpasninger af såvel arbejdsgange som kvalitetskrav. Vi har rigtig travlt, da Byens Anvendelse forvalter mange store politiske dagsordner i København i forhold til bl.a. fremkommelighed, parkering, bylivet, miljø og byggeri og bidrager med politisk betjening af borgmester, Teknik- og Miljøudvalg, lokaludvalg og Københavns borgere og erhvervsliv.

 

Du vil i din dagligdag indgå i et team, som arbejder sammen om at dele opgaver og ressourcer og håndterer både drifts- og rutineopgaver, såvel som større tværgående opgaver. I vores fagcentre vil du møde høj faglighed, som du skriftligt skal kunne oversætte til en politisk virkelighed. Du vil i din dagligdag skulle navigere erfarent mellem chefniveauer, medarbejdere med forskellige faglig baggrund, samt forvaltningens rådhussekretariat. Vi forventer derfor, at du befinder dig hjemmevant i og trives med rollen som sekretariats-/stabsfunktion.

 

Vi forventer, at du:

 

  • har en naturlig sans for at skabe struktur og skabe processer, som skaber værdi og forudsigelighed for alle involverede

  • skriver godt og kan formidle komplekse faglige dagsordner til forskellige modtagere, herunder borgere, politikere og internt i organisationen

  • sætter en ære i, at vi overholder deadlines og har forståelse for vigtigheden af, at vores policy-produkter er korrekte og fyldestgørende

  • kommunikerer præcist og letforståeligt både på skrift og i tale

  • trives med både rutine-, udviklings- og hasteopgaver

  • skaber et godt og velfungerende samarbejde og er god til relationer

  • har minimum to års erfaring med politisk betjening, fx fra en kommune, styrelse eller departement,

  • herunder med at skrive og kvalitetssikre tekster til brug for det politiske niveau, samt med myndighedsopgaver som fx håndtering af anmodninger om aktindsigt og besvarelse af borgerhenvendelser

  • kendskab til offentlig forvaltning, det kommunalpolitiske system og den kommunale styrelse vil være en fordel

  • har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau

  • møder din omverden med overskud og godt humør

 

Vi tilbyder:

 

  • en udfordrende stilling med høj grad af selvstændigt handlerum i en spændende organisation med høj politisk bevågenhed

  • en afvekslende og ofte travl hverdag, hvor du får mulighed for at bidrage til, at ambitioner og mål for politisk betjening opnås

  • en uformel omgangstone og et godt fagligt og socialt miljø både i teamet og i hele sekretariatet

  • et inspirerende samarbejde med hele organisationen på alle niveauer

 

Om Byens Anvendelse

Byens Anvendelse er et af fire serviceområder i Teknik- og Miljøforvaltningen. Byens Anvendelse er myndighed for fremkommelighed, bylivet, miljø og byggeri i København. Vi hjælper erhverv og borgere til at overholde regler om natur- og miljøbeskyttelse, og det er også os, der hjælper og giver tilladelser, når der skal ske noget i byen fx ved afholdelse af arrangementer, udførelse af byggeprojekter, ombygninger og gravearbejder, opsætning af containere, salg af juletræer samt udendørsservering og meget andet af det, der giver liv og udvikling i byens rum. Byens Anvendelse arbejder fokuseret med at udvikle myndighedsudøvelsen, så vi bliver en forudsigelig, imødekommende, sammenhængende myndighedsfunktion.

 

Du vil blive ansat i Sekretariatet i Byens Anvendelse. Sekretariatet varetager en bred vifte af opgaver, herunder politisk betjening, personaleadministration og organisationsudvikling. Vi sidder i storrum sammen med vores kollegaer i det økonomiske sekretariat.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Jobstart 1. januar 2020. Arbejdstiden udgør i gennemsnit 37 timer ugentligt med flekstid. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner. Afhængigt af dine kvalifikationer vil der være mulighed for at opnå ansættelse som specialkonsulent.

 

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål om jobbet, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Cecilie Vyff  på 2116 4507.

 

Søg via nedenstående link senest onsdag den 20. november 2019

 

Om rekrutteringsprocessen

Første runde samtaler afholdes den 25. november 2019 i tidsrummet kl. 0800-1600.

 

Anden runde samtaler afholdes den 28. november i tidsrummet kl. 0800-1600. Du skal være forberedt på at skulle løse en case umiddelbart inden anden samtale.

 

 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.


Kontakt

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Njalsgade 13
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
01-11-2019
Udløber:
20-11-2019
Kviknummer:
LJA-76948031
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Kommunikation og medier
Beliggenhed
Lignende job
Koncernservice og Koncern IT
København, Storkøbenhavn
Frist:
09-12-2019
Koncernservice og Koncern IT
København, Storkøbenhavn
Frist:
09-12-2019