67
67
 ledige stillinger på Magisterjob
98
98
 ledige stillinger i profiljob netværket
   |   
Gem annonce

Koncernservice og Koncern IT

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 23-03-2020

Akademisk medarbejder til barselsvikariat i Center for Økonomi

Vil du være med til at præge udviklingen i København? Er du fagligt stærk, analytisk med en skarp pen og har du sans for arbejdet i en politisk styret organisation? Så er du måske vores nye kollega i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune, hvor vi søger en AC-fuldmægtig til Center for Økonomi.

Om os
Center for Økonomi varetager den overordnede økonomiske styring af Økonomiforvaltningen og Københavns Kommune som helhed og varetager driften og forvaltningen af kommunens regler og retningslinjer på økonomiområdet. Centret refererer direkte til direktionen i Økonomiforvaltningen og består af ca. 85 medarbejdere organiseret i seks faglige teams. Stillingen er placeret i Team intern Økonomi og Indkøb, som varetager den samlede økonomistyring af Økonomiforvaltningen samt en række udviklingsopgaver inden for økonomistyring.

Om stillingen
Du vil sammen med en kollega være udvalgsansvarlig for Kultur- og Fritidsforvaltningens område, hvor du bl.a. skal lave økonomistyring og kvalitetssikring af Kultur- og Fritidsforvaltningens budgetter og indstillinger til Borgerrepræsentationen. Du vil være en central del af de politiske forhandlinger, der pågår i forbindelse med de to store budgetforhandlingssager i Københavns Kommune, hvor du vil være bindeleddet mellem Kultur- og Fritidsforvaltningen og Økonomiforvaltningen. Du vil derudover, sammen med erfarne kolleger i teamet, skulle være med til at styre interne processer på Rådhuset, hvor du skal koordinere, indsamle og formidle indkøbs-, aktivitets- og økonomiopfølgning i nogle af Rådhusets egne kontorer.

De daglige arbejdsopgaver vil spænde fra opfølgning på budget og regnskab til udarbejdelse af notater, økonomiske beregninger og analyser til direktion og politikere. Samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger og Rådhusets enheder er et afgørende element, og relationsarbejde og skriftlig formidling er nøgleord. Sammen med dygtige kollegaer i teamet skal du blandt andet:

  • udarbejdelse af beslutningsoplæg og mødemateriale til direktionen og politikere
  • koordinering og videreformidling af information om budgetter og regnskab mv.
  • at du skal indgå som Økonomiforvaltningens repræsentant på møder med andre forvaltninger og eksternt
  • betjening af politikere i forbindelse med forhandlinger om kommunens budget
  • koordinere og kvalitetssikre budgetnotater, regnskabsprodukter og prognoser mm.
Dine konkrete opgaver vil afhænge af dit erfaringsniveau og dine kompetencer.

Om dig
Du har en relevant lang videregående uddannelse. Du kan være nyuddannet eller have et par års relevant erhvervserfaring.
Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en skarp pen og er en dygtig skriftlig formidler
  • er processtærk og har interesse for den politiske proces
  • evner at formidle komplicerede problemstillinger kort og præcist
  • er imødekommende og lydhør, men også tør trække en streg i sandet
  • har en skarp analytisk sans og grundlæggende talforståelse
  • er en holdspiller, der har let ved at skabe relationer og samarbejde på tværs af organisationen
  • har en god forståelse for den politiske og organisatoriske kontekst
Du skal interessere dig for økonomistyring, men du behøver ikke at være ekspert du vil i stillingen få rig mulighed for at lære meget om feltet. Det er dog en forudsætning, at du er på hjemmebane i forhold til samarbejde, formidling og hjælpsomhed.

Hvem er vi?
Center for Økonomi har en bred samarbejdsflade med mange forskellige interessenter på tværs af kommunens syv forvaltninger. Kendetegnende for centeret er et højt engagement, der hviler på et fagligt stærkt fundament.

Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone og afholder i løbet af året forskellige faglige og sociale arrangementer. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i centret.

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Stillingen er et vikariat på seks måneder med mulighed for forlængelse.
Ansættelse snarest muligt og senest den 1. maj 2020.
Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Emil Brødsgaard på 2049 2119 eller teamleder Katrine Skovdal Larsen på 5197 1784.
Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen på http://www.kk.dk/da/om-kommunen/forvaltninger/oekonomiforvaltningen

Pga. coronavirus forlænger vi ansøgningsfristen.
Søg via nedenstående link senest tirsdag den 21. april 2020


Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Koncernservice og Koncern IT

Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Tlf: 23291692
Praktisk information
Oprettet:
23-03-2020
Udløber:
21-04-2020
Kviknummer:
LJA-79922149
Jobtype:
Vikar/barsel
Arbejdsområde:
Administration
Beliggenhed
   |   
Gem annonce
Lignende job
Trafikselskabet Movia
København, Storkøbenhavn
Frist:
07-04-2020