67
67
 ledige stillinger på Magisterjob
98
98
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Grønlands Selvstyre

Grønlands Selvstyre

|
Nuuk
|
Indrykket 10-02-2020

AC-fuldmægtig til Miljø- og Beredskabsafdelingen

Kort om arbejdsstedet
Du bliver en del af Miljø- og Beredskabsafdelingen i Departementet for Natur og Miljø. Arbejdet i afdelingen foregår i et spændende og fagligt udfordrende miljø med gode muligheder for faglig udvikling.

Miljø- og Beredskabsafdelingen har ansvaret for en række sagsområder herunder affald, drikkevand, kystnært havmiljø, spildevand, VVM, emballage, særligt forurenende virksomheder og beredskab. Afdelingen har endvidere ansvaret for forvaltningen af en række internationale aftaler omkring miljøbeskyttelse. Afdelingen er normeret med en afdelingschef og 12 AC-fuldmægtige.

Du vil blive del af en arbejdsplads med gode kollegaer, en uformel omgangstone, og hvor trivsel og udvikling prioriteres højt.

Dine arbejdsopgaver
Vi søger en kollega, der kan lide at arbejde med miljøgodkendelse af og tilsyn med virksomheder. Vores nye kollega skal dog også have mod på at arbejde med afdelingens øvrige sagsområder.

Du kan forvente en spændende hverdag, præget af mange forskellige typer af opgaver, der ofte afhænger af, hvilke henvendelser der kommer enten fra politisk side, borgerne eller kommunerne. Arbejdet indebærer samarbejde med andre afdelinger i departementet og andre myndigheder i Selvstyret samt eksterne samarbejdspartnere.

Opgaverne omfatter blandt andet:

  • Udarbejdelse af og tilsyn med miljøgodkendelser

  • Rådgivning og vejledning af kommuner og virksomheder

  • Koordinering af høringer på tværs af Selvstyret og eksternt

  • Udviklingsprojekter inden for miljøområdet

  • Ledelsesbetjening

  • Politisk betjening, herunder udarbejdelse af notater, politiske oplæg og politiske budskaber

  • Udarbejdelse af informations- og vejledningsmateriale

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i afdelingen, og du vil kunne få opgaver inden for hele miljøområdet.

Vores forventninger
Vi ser gerne, at du har:

  • En videregående akademisk uddannelse eller anden relevant faglig baggrund

  • Erfaring med og interesse for myndighedsarbejde på miljøområdet

  • Erfaring med projekt- og processtyring

  • Erfaring fra en politisk styret organisation

  • Erfaring fra en offentlig forvaltning eller fra en rådgivende virksomhed

  • Evne til at formidle komplekse problemstillinger i et klart sprog

  • Gode samarbejdsevner samt evne til at holde mange bolde i luften

  • Gode sproglige kompetencer, herunder engelsk, dansk og grønlandsk

Du har det godt med politisk opmærksomhed om de opgaver, du løser, og du evner at formidle komplekse problemstillinger i et klart sprog. Vi lægger vægt på, at du er selvstændig, engageret, effektiv og har et godt humør.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Karen Anne Arleth på telefon (+ 299) 34 54 65

Ansøgning:
Ansøgningsfristen er den 28.02 2020

Tiltrædelsesdato er 01.05 2020 eller snarest muligt

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 40 timer ugentligt.

Tjenestemænd i staten og ansatte efter en række AC-overenskomster, bl.a. overenskomsten mellem DJØF og Finansministeriet, har ret til tjenestefrihed uden løn i forbindelse med ansættelse under Grønlands Selvstyre. Indenrigsministeriet har ligeledes henstillet til kommuner og regioner, at der vises imødekommenhed over for ansøgninger om tjenestefrihed uden løn ved ansættelse under Grønlands Selvstyre. Bestemmelserne om tjenestefrihed omfatter også ægtefælle/samlever til personer, der ansættes under Grønlands Selvstyre.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Arbejdspladsen er placeret i Nuuk. Byen byder på mange muligheder, herunder kulturhus, biograf, svømmehal, fitnesscentre, cafeer, restauranter og diverse foreninger. Naturen omkring Nuuk byder derudover både på skibakke og golfbane, samt mulighed for kajak, fiskeri, sejlads, vandring og en lang række andre fritidsaktiviteter.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Kontakt

Grønlands Selvstyre

Imaneq 4, Postboks 1015
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
10-02-2020
Udløber:
28-02-2020
Kviknummer:
LJA-79298794
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Miljø
Beliggenhed
Lignende job
Campus Kujalleq
Qaqortoq
Frist:
27-04-2020
Dansk Magisterforening
København, Storkøbenhavn
Frist:
01-04-2020